Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dopad angličtiny na dnešní češtinu
KOVÁŘOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv angličtiny na dnešní češtinu. Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat vliv anglicismů na vznik dnešní češtiny, její slovní zásobu a každodenní užívání a automatizaci v české řeči. Analýza spočívá v kvantitativní metodě. Využívá dotazníkové šetření, které je složeno z otázek, které nám pomáhají prokázat vliv anglicismů na dospívající mládež navštěvující 8. a 9. třídu základní školy. Ti v dotazníku vyplňovali informace o významech anglicismů a jejich užívání v českém jazyce. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je literární rešerše a druhá část je praktická. Výsledky jsou publikovány v grafické a tabulkové podobě. Informace získané z dotazníkového šetření pomohly potvrdit/vyvrátit předem stanovené hypotézy.
Morfologická adaptace anglicismů v češtině a španělštině z prostředí online video her.
DUDA, Jan
Cílem naší práce je přiblížit morfologickou adaptaci anglicismů v prostředí on-line videoher ve španělském a českém jazyce prostřednictvím analýzy písemné komunikace španělsky a česky mluvících hráčů on-line videoher. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a aplikační. Teoretická část obsahuje definici on-line videoher a jejich prostředí, jazyka hráčů videoher a jejich komunikaci. Rovněž obsahuje definici anglicismů a jejich adaptace se zaměřením na adaptaci morfologickou a morfologické charakteristiky češtiny a španělštiny s ohledem na kategorie substantiv, zkratek a sloves. V aplikační části se zaměříme na morfologické adaptace anglicismů z prostředí on-line videoher prostřednictvím internetové stránky twitch.tv a korpusů Araneum Bohemicum Maius a Araneum Hispanicum Maius. Součástí této diplomové práce je rovněž resumé ve španělském jazyce.
Anglicismy v oblasti on-line videoher ve španělštině a češtině
DUDA, Jan
Cílem naší práce je přiblížit tématiku anglicismů v oblasti on-line videoher, které používají španělsky a česky mluvící hráči a které jsou analyzovány v praktické části. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje definici anglicismů, on-line videoher, problematiku anglicismů v této oblasti, a také adaptační mechanismy ve španělštině a češtině. V praktické části se zabýváme analýzou anglicismů z internetové stránky twitch.com a korpusů Araneum Bohemicum Maius a Araneum Hispanicum Maius. Po analýze všech anglicismů následuje dvojjazyčný glosář a resumé ve španělském jazyce.
The usage and the influence of anglicisms in the German journalism
Jakešová, Kristýna ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na vliv anglického jazyka na jazyk německý. Zkoumá, jaké anglické termíny se běžně používají v každodenním životě. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vývoj německého jazyka s ohledem na anglickou slovní zásobu a na internacionální slovní zásobu. Praktická část zkoumá význam jednotlivých anglicismů, jejich použití, lingvistický popis a zařazení. Seznam anglicismů obsahuje různé okruhy - například používaná slova v publicistickém stylu. Cílem této práce je ukázat, že angličtina a němčina jsou vzájemně propojené. KLÍČOVÁ SLOVA anglicismy, německý jazyk, anglický jazyk, anglické termíny, internet, média, noviny, psaná komunikace, současný jazyk
Jazyk reklamy
Krchňáková, Leontina ; Kitzlerová, Jana (vedoucí práce) ; Rajnochová, Natalie (oponent)
Práce je věnována problematice jazyka ruské reklamy, který zkoumá jako svébytný systém. Klade si za cíl analyzovat reklamní text z hlediska jeho informační a formální struktury. Zaměřuje se na specifické umělecké prostředky, které reklamní text využívá. Dále je práce zaměřena na kategorizaci neologismů a neologizaci ruské reklamy. Pozornost je věnována také přejímkám z anglického jazyka. Použitou výzkumnou metodou je metoda popisná a srovnávací. Výstupem této práce je systematizace informační a formální struktury reklamního textu, rovněž bylo dokázáno časté pronikání uměleckých prostředků do jazyka reklamy a jeho aktivní neologizace. Práce je využitelná jako vhodný podklad pro další zkoumání specifik reklamního textu v ruštině, nebo pro další jazykové studie, případně i pro tvorbu marketingových strategií a marketingový výzkum.
Anglicisms in German Media
Tlamková, Sabina ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Haupenthal, Thomas Maria (oponent)
Název práce: Anglicismy v jazyce německých médií Klíčová slova: anglicismy etymologie lingvistika jazyková integrace média Tato bakalářská práce zkoumá výskyt anglicismů v německém deníku Süddeutsche Zeitung, přičemž se zaměřuje na sportovní a politickou rubriku. Cílem práce je nastínit, jak často a v jaké formě jsou anglicismy v daných rubrikách využity a do jaké míry jsou v německém jazyce integrovány. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části definuje a vymezuje pojem anglicismus. Druhá se zabývá historickým vývojem německého jazyka včetně cizojazyčných vlivů. Třetí kapitola popisuje anglicismy z hlediska ortografického, morfologického, lexikologického, syntaktického a stylistického. Poslední kapitola teoretické části představuje deník Süddeutsche Zeitung. Praktická část práce je založena na studii deníku Süddeutsche Zeitung. První kapitola zkoumá vybrané anglicismy ze sportovní rubriky, druhá z rubriky politické, a to z hlediska etymologického a lingvistického s ohledem na jejich integritu v německé slovní zásobě. Závěr práce shrnuje výsledky studie.
In What Ways Is the English Language CHanging the World?
Pánková, Luisa ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rostoucím významem anglického jazyka ve světě a společenskými změnami, které s ním souvisí. Teoretická část se věnuje historickému vývoji angličtiny jako světového jazyka a jeho geografickému rozšíření, dále současným změnám souvisejícím s angličtinou. Je odhadováno, že v budoucnu poroste počet mluvčích angličtiny z jiných než původně anglicky mluvících zemí, a že tento trend ovlivní charakter jazyka. V praktické části jsou uvedeny statistiky týkající se informačních technologií, jazykových znalostí Evropanů a výuky angličtiny v České republice. Následují příklady anglicismů užívaných v češtině, němčině a jiných jazycích. Důležitou součástí práce je také internetový průzkum mezi žáky prvního stupně, teenagery a dospělými.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.